Dela nyhet
Funktionärer till Höstfälttävlan sökes!
24 jul, 18:15 0 kommentarer

Hej alla Åkerboare,
Nu är det knappt en månad kvar till vår populära Höstfälttävlan som är 19-20 augusti i år.
Så, nu är det dags att anmäla sig som funktionär!
Har du möjlighet att ställa upp några timmar/dagar? Antingen före och/eller under tävlingshelgen? Allt räknas och behövs.
Vi behöver funktionärer till dressyr, hoppning och terrängen men även i fiket, på parkeringen mm behövs det funktionärer.
Dessutom behövs hjälp med förberedelserna innan tävlingen, bygga dressyr- och hoppbanor, risa hinder, trimma fram marklinjer, klippa gräset runt fiket och sätta upp rep på banan bland annat.
Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få, hela eller halva dagar, före eller under tävlingshelgen. Utan er funktionärer blir det ingen tävling.
Maila dina kontaktuppgifter till akerbo.rks@gmail.com där du/ni skriver vad ni vill/kan tänka er att hjälpa till med, när ni kan hjälpa till och för er som jobbar heldag 19/8 och/eller 20/8 även vad ni önskar för lunch. För alla som jobbar halv-dag kommer det finnas fika-påse att hämta ut. I den finns smörgås, något att dricka och kexchoklad el liknande.
Lunchalternativ:
- Lördag:
Pastasallad med mozzarella och skinka
Veg alternativ: pastasallad med mozzarella - Söndag:
Tacosallad
Veg alternativ: Tacosallad med vegetarisk färs
Mer info om de olika uppdragen kommer snart publiceras här.
Under tävlingsdagen:
• Lördag 19/8 från ca 07:00 till tävlingarnas slut ca 19
• Söndag 20/8 från ca 07:00 till tävlingarnas slut ca 18
Men kan du bara halvdag under tävlingen finns det flera uppdrag för det också.
Olika funktionärsposter kommer att vara på plats olika tider. Dressyrskrivare bör vara på plats 20 minuter före första start i sin klass (första dressyrstart preliminärt 07:30).
Personal till hoppbanan bör vara på plats till första dressyrstart för dagen för att hinna ha en genomgång innan första ekipaget kommer. Personal till terrängen bör vara på plats drygt 1 timme före första terrängstart (preliminärt start 14:00) för att kunna vara med på vår genomgång inför terrängen. Mer specifika tider kommer när vi ser hur startlistorna ser ut.
Har du möjlighet att ställa upp några timmar/dagar? Antingen inför tävlingen eller under tävlingshelgen.
Vi behöver även tillskott till vår tävlingsgrupp. Känner du att du vill och kan hjälpa till att planera före, under och efter tävlingen kan du kontakta Tävlingskommittén via mejl: akerbo.rks@gmail.com
Mvh Fälttävlanskommittén