Dela nyhet
Funktionärer till Vårfälttävlan sökes
25 apr, 10:41 0 kommentarer
Hej alla Åkerboare,
Nu är det en månad kvar till vår populära Vår-fälttävlan som är 27 - 28 maj i år.
Då det fungerat så smidigt med vissa grejer senaste åren kommer vi bla ha kvar att man måste förbeställa lunch för att minska mängden personer vid fiket (lättare förtäring kommer att finnas att köpa på plats), detta gäller både tävlande och funktionärer.
Funktionärer, det är precis vad det här brevet handlar om. Som vanligt behöver vi MASSOR av funktionärer. Dressyr-skrivare, personal till hoppbanan, parkeringsvakter, veterinärassistent mm mm, sist men inte minst, hinderfunktionärer och tidtagare till terrängen.
Dessutom behövs hjälp med förberedelserna innan tävlingen, bygga dressyr- och hoppbanor, risa hinder, trimma fram marklinjer, klippa gräset runt fiket och sätta upp rep på banan bland annat.
Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få, hela eller halva dagar, före eller under tävlingshelgen. Utan er funktionärer blir det ingen tävling.
Just nu är det framförallt dessa tillfällen vi behöver hjälp:
• Lördag 20/5 fix på terrängbanan, risa, måla, trimma, klippa och flagga in hinder, klubben fixar fika/lunch beroende på antal som kommer och hur länge man är där
• Söndag 21/5 från kl 10:00, fix på terrängbanan, risa, måla, trimma, klippa och flagga in hinder samt bygge av hoppbanor. Klubben fixar fika/lunch beroende på antal som kommer och hur länge man är där
• Onsdag 24/5 ca kl 18:00 bygge av dressyrbanor
• Onsdag 24/5-fredag 26/5 fix på terrängbanan, klippa gräs, trimma, risa, flagga in, numrera terränghinder
• Lördag 27/5 från ca 07:00 till tävlingarnas slut ca 19
• Söndag 28/5 från ca 07:00 till tävlingarnas slut ca 18
Olika funktionärsposter kommer att vara på plats olika tider. Dressyrskrivare bör vara på plats 20 minuter före första start i sin klass (första dressyrstart preliminärt 07:30).
Personal till hoppbanan bör vara på plats till första dressyrstart för dagen för att hinna ha en genomgång innan första ekipaget kommer. Personal till terrängen bör vara på plats drygt 1 timme före första terrängstart (preliminärt start 14:00) för att kunna vara med på vår genomgång inför terrängen. Mer specifika tider kommer när vi ser hur startlistorna ser ut.
Har du möjlighet att ställa upp några timmar/dagar? Antingen inför tävlingen eller under tävlingshelgen.
Maila gärna era kontaktuppgifter till asaobrien@gmail.com där ni skriver vad ni kan tänka er att hjälpa till med, när ni kan hjälpa till och för er som jobbar heldag 27/5 och/eller 28/5 även vad ni önskar för lunch. För alla som jobbar halv-dag kommer det finnas fika-påse att hämta ut. I den finns en macka, något att dricka och kexchoklad el dyl.
Dagens lunch lördag: pastasallad med kycklingfilé
Veg: pastasallad med quorn
Dagens lunch söndag: potatissallad med rostbiff
Veg: potatissallad med veg schnitzel
Vi behöver även tillskott till vår tävlingsgrupp. Känner du att du vill och kan hjälpa till att planera före, under och efter tävlingen kan du kontakta Tävlingskommittén via mejl: akerbo.rks@gmail.com
Ta hand om er och njut av våren.
Mvh Tävlingskommittén genom funktionärsansvarig Åsa