Hoppa till sidans innehåll

Nytt upplägg för Höstfälttävlan mht Covid-19(2)

25 JUL 2020 12:05
Vi har varit tvungna att planera om tävlingen för att kunna möta nya regler från SvRF angående covid-19. Dressyren kommer att gå på vallen på andra sidan vägen. Tävlingen kommer att pågå med alla delar under hela dagen vilket kräver fler funktionärer
  • Skapad: 25 JUL 2020 12:05

Vi har nu kommit fram till följande upplägg för att möta FHM och SvRF riktlinjer.

Då detta upplägg kräver fler funktionärer i stort hoppas vi nu på att vi alla i klubben kan hjälpas åt så att vi löser detta arrangemang!

Anmäl dig till funktionär här: länk till anmälningsformuläret.

Bangång hoppning och terräng, alla klasser from kl 16 fredagen den 21 augusti:
Ekipage i närområdet (Östergötland) förväntas komma och gå banan på fredagen efter att banorna öppnat. Ponnyekipage kan även gå banan lördag kväll from 30 minuter efter sista terrängstart.

För långväga ekipage gäller ankomst max 2 h före din dressyrstart.

Parkeringen kommer delas i 4 delar se bild nedan, där varje klass har en egen del samt en del för de som har starter både fm och em. Har du 2 hästar i olika klasser fm eller em parkerar du på den parkering som hör till din första start om inte annat meddelas dig personligen via mejl.

Dressyren kommer denna tävling ske på nyslagen gräsvall, 2-3 år gammal. Våra ordinarie dressyrbanor ligger ju mitt i terrängbanan och kan därför inte användas med detta tävlingsupplägg.

Dressyr:     Ekipage får anlända till parkeringen 1 h före sin dressyrstart med undantag för långväga, enligt ovan.

Hoppning: ekipage skall vara klara för start i hoppavsnittet senast 45 minuter efter sin dressyrstart (dvs anmälda till ringmaster).
OBS! terrängutrustning och klädsel är tillåtet under banhoppningen.

Terräng:     ekipage skall direkt från avlutad hoppning gå till terrängstarten. Det finns möjlighet att ta något språng på terränghinder och galoppera igång sin häst före starten. Man måste dock vara klar för start senast 15 min efter avslutad hoppning (anmäld till starter).
I startlistorna kommer vi ha med starttid för terrängen som du skall hålla för att tävlingen skall kunna flyta på.

Veterinärbesiktning:
Vi rekommenderar att ekipagen gör sin besiktning på vägen ner till hoppbanan, dvs före hoppningen. Vi kommer ställa fram en pallbock vid veterinärbesiktningen så att man kan hänga av sin sadel och lägga benskydd på under tiden man besiktigar. Det kommer finnas viss möjlighet att göra besiktningen på vägen tillbaka till terrängstarten också men risk för att det då blir tight om tid innan din terrängstart.

Efter avslutad tävling skall ekipagen snarast lämna anläggningen (dock senast inom 30 minuter).

Vi kommer erbjuda möjlighet att förboka lunchpaket och troligen även en smörgåspåse (macka+dricka/kaffe), alternativ kommer anslås i RM i TDB samt mejlas ut till alla anmälda så fort det är bestämt. Hämtas i fiket på tävlingsdagen.

Grov anläggningsskiss map det som är nytt, se nedan:

Parkeringar är indikerade i vitt, 2 st vid 1, en vid 2 resp 3.
Grönt är trolig placering av dressyrbanor samt framridning.
Blått är tänkt väg mellan dressyr- och hopp/terrängmoment för ekipagen.

Skribent: Inger Dackemyr
Epost: Adressen Gömd

 

 

Aktiviteter 2020

Fälttävlan
30-31 maj

Pay & Cross
30 maj
14/8 samt 16/8

Sugar/Salty Cup
maj-
tyvärr inget i år pg Covid-19

Fälttävlan
22-23 augusti

Regnbågshoppning
CR

10 oktober

Välkomna!

Planerade aktiviteter 2021

Pay & Drive Maraton
Början på maj

Fälttävlan
29/5 samt 21/8

Pay & Cross
Helgen före fälttävlan

Sugar & Salty Cup
Slutet maj och juni

Regnbågshoppning
CR

September

 


Har du material som ska publiceras eller synpunkter på webbsidan, kontakta Inger Dackemyr, webmaster

Åkerbo RKS verksamhetsplan hittar du här!

Postadress:
Åkerbo Rid & KS - Ridsport
Marie Wedin, Ullälva, Uljeberg 1
58596 Linköping

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link