Vi har till vår stora glädje fått besked att vi kan arrangera vår populära fälttävlan i augusti, närmare bestämt 21 - 22 augusti.
Det kommer att bli lite annorlunda mot tidigare tävlingar pga rådande omständigheter. Vi kommer bl. a. att ha tydliga markeringar för att särskilja tävlande och funktionärer, det är lite längre mellan starterna och tyvärr är ingen publik är tillåten.
Vi kommer precis som vid de senaste två tävlingarna även ha att man måste förbeställa lunch för att minska mängden personer vid fiket (lättare förtäring kommer att finnas att köpa på plats), detta gäller både tävlande och funktionärer.
Funktionärer, det är precis vad det här brevet handlar om. Som vanligt behöver vi MASSOR av funktionärer. Dressyrskrivare, personal till hoppbanan, folk i domartornet, desinfektionsansvarig, parkeringsvakter, veterinärassistent mm mm, sist men inte minst, hinderfunktionärer till terrängen.
Dessutom behövs hjälp med förberedelserna innan tävlingen, bygga dressyr- och hoppbanor, risa hinder, trimma fram marklinjer, klippa gräset runt fiket och sätta upp rep på banan bland annat.
Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få, hela eller halva dagar, före eller under tävlingshelgen. Utan er funktionärer blir det ingen tävling.
Just nu är det framförallt dessa tillfällen vi behöver hjälp:
- Söndag 15/8 från kl 11:00, bygge av dressyr- och hoppbanor. Klubben fixar fika.
- Onsdag 18/8 –fredag 20/8 hjälp på terrängbanan (risa, flagga in, repa mm)
- Lördag 21/8 från ca 07:30 till tävlingarnas slut
- Söndag 22/8 från ca 08:00 till tävlingarnas slut
Olika funktionärsposter kommer att vara på plats olika tider. Dressyrskrivare bör vara på plats 20 minuter före första start i sin klass. Personal till hoppbanan bör vara på plats till första dressyrstart för dagen. Personal till terrängen bör vara på plats drygt 1 timme före första terrängstart för att kunna vara med på vår genomgång inför terrängen. Dressyr och hoppning sker huvudsakligen under fm och terrängen under em.
Har du möjlighet att ställa upp några timmar/dagar? Antingen inför tävlingen eller under tävlingshelgen.
Maila gärna era kontakt-uppgifter till
där ni skriver vad ni kan tänka er att hjälpa till med, när ni kan hjälpa till och för er som jobbar heldag 21/8 och/eller 22/8 även vad ni önskar för lunch.
Dagens lunch lördag (gluten- och laktosfria): - Potatisgratäng med grillad kycklingfilé/-Potatisgratäng med vegetarisk schnitzel
Dagens lunch söndag (laktosfria): - Lasagne al forno/ - Vegetarisk lasagne/-Glutenfritt alternativ: Pasta med köttfärssås
Man behöver inte vara medlem för att hjälpa till utan vi välkomnar självklart alla :-D Är du ny och har frågor hjälper vi till med att besvara dem inför tävlingarna och vi har även genomgång med alla nya innan vi skickar iväg någon till sin arbetsuppgift.
Vi behöver även tillskott till vår tävlingsgrupp då vi är alldeles för få. Känner du att du vill och kan hjälpa till att planera före, under och efter tävlingen kan du kontakta Tävlingskommittén via mejl: 
Ta hand om er och njut av sommaren.
Mvh Tävlingskommittén genom funktionärsansvariga, Håkan och Åsa