Hoppa till sidans innehåll

Funktionärer sökes till Sommarfälttävlan 12/6

02 JUN 2021 08:59
Nu är det dags att få koll på att vi har tillräckligt med funktionärer till den 12/6! Kan du hjälpa till?
  • Uppdaterad: 05 JUN 2021 11:40

Nu är det dags att börja sammanställa och se över att vi har tillräckligt med funktionärer inför tävlingen den 12/6. Har du möjlighet att hjälpa till inför eller under tävlingen? :-) 

För de som hjälper till fm kommer det finnas en frukostpåse med en macka, en kexchoklad och en dricka samt kaffe/te. För de som hjälper till under terrängen kommer det finnas en fikapåse.

För de funktionärer som hjälper till hela dagen kommer det delas ut frukostpåse, lunch och fika på em. Dagens lunch är samma som för de tävlande. Potatissallad med grillad kycklingfile eller vegetariskt alternativ. Lunchen är laktosfri. Har du övriga allergier, vänligen specificera detta vid anmälan.

Än så länge är det väldigt preliminära tider eftersom vi inte börjat med startlistorna än. Ber om att få återkomma med mer exakta tider när jag väl börjat räkna på det.

Det vi behöver hjälp inför tävlingen är:

  • Bygga hoppbanorna 6/6 kl 14:00
  • Bygga dressyrbanorna 9/6 kl 18:00
  • Klippa gräset runt fiket (finns gräsklippare på plats)
  • Sätta upp snören för att gränsa av var hästar/människor ska vara
  • Måla fönstren på ladugården
  • Måla fiket
  • Skruva av de gamla nummerlapparna från flaggorna
  • Olja verandan
  • Trimma marklinjer (hinderfaddar ansvarar för sina hinder)
  • Risa häckarna som behöver (hinderfaddrarna ansvarar för sina hinder)

Det vi behöver hjälp med under tävlingsdagen är:

  • 1 st parkeringsvakt, ca 06:30-11
  • 1 st Dressyrskrivare (1 st klar), ca 08-13
  • Dressyrprotokollhämtare ca 08-13
  • Banpersonal till hoppbanan, 6 st (insläpp framhoppning, insläpp till banan, utsläpp, start/mål-flagg, 2 st som kan kratta och lyfta rivna hinder), ca 08-13:30
  • 2 stycken till hopptornet, tidtagare + protokollskrivare ca 08-13:30
  • Dressyrprotokollräknare 1 st ca 08-13
  • 1 st till sekretariatet som är behjälplig med att svara på frågor samt kolla vaccinationer ca 07-13
  • 1 st veterinärassistent ca 10-13
  • 1 st starter till terrängen ca 12-18
  • 2-4 st tidtagare till terrängen, ca 12-18
  • 30 st hindervakter till terrängen, ca 12-18
  • 1 st Controller-assistent under terrängen, ca 12-18
  • 1 st till sekretariatet, svara på frågor samt hjälpa till att räkna resultat, ca 12-18
  • 1 st banbyggarassistent/reparationsgrupp till terrängen, ca 12-18

Listan kan komma att uppdateras vartefter med nya positioner. Vi kommer även försöka uppdatera vartefter vi fått personal till de olika rollerna.

Anmälan (och frågor) via This is a mailto link ange namn, mobilnummer (om vi behöver komma i kontakt med dig snabbt), önskemål om uppgifter samt lunch om du jobbar hela dagen.

Mvh,
Fälttävlansgruppen

Skribent: Cecilia Dackemyr
Epost: Adressen Gömd

Planerade aktiviteter 2021

Påskhoppning
1-5/4

Öppen bana på sandbanan
6-18/4

Pay & Drive Maraton
Början på maj

Pay & all
29-30/5

Midsommarhoppning
Mer info kommer

Fälttävlan
29-30/5 
Sommarfälttävlan 12/6
Höstfälttävlan 21-22/8

Pay & Cross
14/8 eller 15/8

Sugar & Salty Cup
Mer info kommer

Regnbågshoppning
CR

September

 


Har du material som ska publiceras eller synpunkter på webbsidan, kontakta Cecilia Dackemyr, webmaster

Åkerbo RKS verksamhetsplan hittar du här!

Postadress:
Åkerbo Rid & KS - Ridsport
Marie Wedin, Ullälva, Uljeberg 1
58596 Linköping

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link