Hoppa till sidans innehåll

Nu är det dags för fälttävlan igen - funktionärer sökes 29-30 augusti!

10 AUG 2015 09:00
Den 29-30 augusti är det åter dags för fälttävlan och då behöver vi DIG! Det är många funktionärer som går åt. All hjälp är välkommen, kan du inte hjälpa till under tävlingsdagarna finns andra arbetsuppgufter både före och efter tävlingen, se nedan.
  • Uppdaterad: 17 MAJ 2017 12:55

Helgen 29-30 augusti har vi fälttävlan på Ekenäs.
Vi verkar får stort tryck även på denna tävling, vilket är jättekul men vi behöver Er hjälp för att genomföra den!
Det är många funktionärer som går åt vid en fälttävlan. All hjälp är välkommen alltifrån att du kan hjälpa till med att bygga dressyr och/eller hoppbana eller pryda/måla/risa terränghinder innan tävlingen, till att du kan hjälpa till några timmar eller kanske en hel dag eller hela tävlingshelgen.

 

Följande funktionärer behövs före/efter tävlingsdagarna:
Bygga hoppbanor ca 6 st från kl 17 torsdag 27/8  och ett par personer från kl 9:30 på fredag 28/8
Bygga dressyrbanor ca 6 st från kl 10 onsdag 27/8 - OBS ändrad dag o tid!
Risa terränghinder ca 5 st från kl 17 torsdag 27/8 samt under fredagen 28/8
Riva hopp- och dressyrbanor tidpunkt ännu inte bestämd, mer info kommer.
Repa av så fort tävlingen är avslutad eller valfritt tillfälle senare. Skall vara borta senast veckan efter tävlingen.

Följande funktionärer behövs tävlingsdagarna:
Banpersonal hoppbana inkl start/målflagg (07.00-14.00)(6st lördag, 6st söndag)
Insläpp/utsläpp hoppbana (07.00-14.00) (2 lördag, 2 söndag)
Framhoppning (07.00-14.00) (2st lördag, 2st söndag)
Kurirer dressyr (07.00-14.00) (2 st lördag, 2st söndag)
Kafeteriapersonal (hela dagen, ange tid ni kan) (3st lördag, 3st söndag)
Tidtagare  terräng (13.00- ca 20) (3-5 st lördag, 3-5 st söndag)
Hinderdomare terräng  (13.00- ca 20) (minst 30st lördag, 30st söndag, några klara tidigare än 20)
Framhoppning terräng  (13.00-ca 20) (2st lördag, 2st söndag)

 

Vad innebär arbetsuppgifterna:
Banpersonal hoppbana: Bygger upp/om hinder, ansvarar för start/målflagg och ser till att det krattas runt hindren vid behov.
Insläpp/utsläpp hoppbana: Släpper in ekipage i rätt ordning på hoppbanan/släpper ut ekipage från hoppbanan efter avslutad ritt
Framhoppning: Bygger upp/om framhoppningshinder, ser till att de ligger på rätt höjd, krattar framför/bakom hindren vid behov samt ser till att ekipagen följer reglerna på framhoppningsbanan (rätt anridning på hinder, rätt antal på framhoppningsbanan)
Kurirer dressyr: Hämtar färdiga dressyrprotokoll hos dressyrdomarna och lämnar dem i sekretariatet. Det är en bit mellan sekretariat och dressyrbanor så det blir god motion under dagen. Servar också domare/sekreterare med förtäring. Cykel får gärna användas.
Kafeteriapersonal: Säljer, brygger kaffe, serverar lagad mat, fyller på med läsk mm
Tidtagare terräng: Ansvarar för tidtagningen av ekipagen när de rider terrängritten..
Hinderdomare terräng: Sitter minst 2 st vid ett terränghinder och för protokoll över hur ekipagen tar sig över hinderna, samt rapporterar resultatet för ekipaget i comradio. Man ska ha läst på reglerna för bedömning av terrängmomentet innan tävlingen. Samling och genomgång för terrängmomentet sker en timme innan start av terrängdelen då man får sitt hinder fördelat, får instruktioner om hur man ska göra och hur man hanterar walkie-talkie etc. Ålder från 14 och uppåt. Yngre sitter tillsammans med mer rutinerade funktionärer. Vi kommer erbjuda hinderdomarutbildning söndagen den 16 augusti kl 14, se egen nyhet.
Framhoppning terräng: Ser till att hinderna rids på korrekt, bygger upp hinder, allmän koll på säkerheten på framridningen. Hjälper till att informera ryttarna vid ev. förseningar.
Anmälan:
Anmäl er via mail till This is a mailto link alt. mbl 070-8971470. Ange önskad syssla, dag/tid ni kan delta, telefonnummer och mailadress. Det är inte garanterat att ni blir tilldelade den syssla ni önskar, men vi ska göra vårt bästa för att se till att det blir en rolig dag för alla.
Välkommen med din anmälan!
 
Skribent: Hanna Addenbrooke
Epost: This is a mailto link

Planerade aktiviteter 2021

Påskhoppning
1-5/4

Öppen bana på sandbanan
6-18/4

Pay & Drive Maraton
Början på maj

Pay & all
29-30/5

Midsommarhoppning
Mer info kommer

Fälttävlan
29-30/5 
Sommarfälttävlan 12/6
Höstfälttävlan 21-22/8

Pay & Cross
14/8 eller 15/8

Sugar & Salty Cup
Mer info kommer

Regnbågshoppning
CR

September

 


Har du material som ska publiceras eller synpunkter på webbsidan, kontakta Cecilia Dackemyr, webmaster

Åkerbo RKS verksamhetsplan hittar du här!

Postadress:
Åkerbo Rid & KS - Ridsport
Marie Wedin, Ullälva, Uljeberg 1
58596 Linköping

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link