Dela nyhet
Funktionärer till tävlingarna 21-22/5 sökes!
12 maj 2022 0 kommentarer
Nu närmar vi oss årets fälttävlan som ligger nästa helg. Det är fortfarande en hel del som behöver fixasa och många funktionärsposter som behöver fyllas. Kan just DU ställa upp med några timmar?
Ska du själv tävla nästa helg får du gärna göra en insats nu i helgen när vi bygger hoppbanorna och färdigställer terrängbanan för att bidra utifrån de förutsättningar du har.
Vi kommer precis som vid de senaste tävlingarna ha att man måste förbeställa lunch för att minska mängden personer vid fiket (lättare förtäring kommer att finnas att köpa på plats), detta gäller både tävlande och funktionärer.
För de som jobbar halvdag kommer det finnas fikapåsar att hämta ut med macka/kexchoklad el. dyl och dricka och för de som jobbar heldag kommer det finnas fikapåse + lunch att hämta ut. Ange därför ev allergier eller specialkost vid anmälan.
Som vanligt behöver vi många funktionärer. Dressyrskrivare, personal till hoppbanan, folk i domartornet, parkeringsvakter, veterinärassistent mm mm, sist men inte minst, hinderfunktionärer och tidtagare till terrängen.
Dessutom behövs hjälp med förberedelserna innan tävlingen, bygga dressyr- och hoppbanor, risa hinder, trimma fram marklinjer, klippa gräset runt fiket och sätta upp rep på banan bland annat.
Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få, hela eller halva dagar, före eller under tävlingshelgen. Utan er funktionärer blir det ingen tävling.
De tillfällen vi behöver hjälp är:
- Lördag 14/5 från ca kl 09:00, fix på terrängbanan: inflaggning av hinder, trimma marklinjer, risa och ev måla
- Söndag 15/5 från kl 10:00, bygge av hoppbanor. samt det spm blir kvar från lördagen på terrängbanan. Klubben fixar fika/lunch för de som är med och hjälper till
- Torsdag 19/5 kl. 18:99 och framåt bygge av dressyrbanor
- onsdag–fredag; hjälp på terrängbanan (risa, flagga in, repa mm) med det som inte blir gjort under helgen
- Lördag 21/8 från ca 07:00 till tävlingarnas slut (ca 19:30)
- Söndag 22/8 från ca 07:30 till tävlingarnas slut (ca 19)
Olika funktionärsposter kommer att vara på plats olika tider. Dressyrskrivare bör vara på plats 20 minuter före första start i sin klass. Personal till hoppbanan bör vara på plats till första dressyrstart för dagen. Personal till terrängen bör vara på plats drygt 1 timme före första terrängstart för att kunna vara med på vår genomgång inför terrängen. Dressyr och hoppning sker huvudsakligen under fm och terrängen under em.
Har du möjlighet att ställa upp några timmar/dagar? Antingen inför tävlingen eller under tävlingshelgen.
Maila gärna era kontakt-uppgifter till asaobrien@gmail.com där ni skriver vad ni kan tänka er att hjälpa till med, när ni kan hjälpa till och för er som jobbar heldag 21/5 och/eller 22/5 även vad ni önskar för lunch (och ev allergier/specialkost).
Lördag:
Korvstroganoff med ris
Veg: Halloumistroganoff med ris
Fritt från gluten och laktos
Söndag:
Pulled pork med bbqsås och ris
Veg: Pulled oump med bbqsås och ris
Fritt från gluten och laktos
Man behöver inte vara medlem för att hjälpa till utan vi välkomnar självklart alla :-D Är du ny och har frågor hjälper vi till med att besvara dem inför tävlingarna och vi har även genomgång med alla nya innan vi skickar iväg någon till sin arbetsuppgift. För de som är nya med att sitta som hindervakter i terrängen kan vi lugna er med att vi placerar ut oerfarna tillsammans med erfarna för att man inte ska bli ensam.
Vi behöver även tillskott till vår tävlingsgrupp då vi är alldeles för få. Känner du att du vill och kan hjälpa till att planera före, under och efter tävlingen kan du kontakta Tävlingskommittén via mejl: akerbo.rks@gmail.com
Mvh Tävlingskommittén genom tävlingsledare och funktionärsansvarig, Cicci och Åsa